515. Tramvají (električkou) popod Tatry?

07.03.2014 07:07

        Ne, nemylte se, to není tatranská „Električka" jezdící denně z Popradu do Tater drahnou dobu desetiletí! Tato má - prý - spojit "na přímo" Prahu - Tatry a Košice! Nevím, co je na tom pravdy - ale agentura JPP (Jedna paní povídala) a Rádio Jerevan to již prý - HLÁSILY. Ale: PO POŘÁDKU.

       Desetiletí jsem jezdil rychlíkem ČSD "Horehronec" domů, do Tisovce, Polomky. Z Prahy, (Plzně / Děčína) přímo do Brezna. Tam přestoupivší na "motorku" „dotěrigal“ se domů do Tisovce. Výchozí žst. se občas měnily; po svém "odejití" z ČSLA lůžkovém vozem JLV z CH/US do BB, odkud standardně. ČSD, po Sametce pouze ČD, ve spolupráci s ZSSK postupně můj NEJOBLÍBENĚJŠÍ rychlík HOREHRONEC postupně "inovovaly" až z toho zbylo VELKÉ KULOVÉ. Jak by se mi teď hodilo přímé šnelcúgové spojení (z Chebu); Ústí nad Labem do mého 2. domova –Polômky bez přestupu. Byť z mojí bývalé "Kcmy U Buvaly" postkomunističtí pohrobci udělali vetešnictví. Holt neumí využít metrové zdi sklepů hospodských. ALE TO JIŽ TAK CHODÍ U nemoudrých ZBOHATLÍKŮ.

      Pro pohodlí a láci, v LUXUSU denní dopravy, znaje autobusy Student Agency z linky Liberec - Praha, IHNED po zavedení jejich RegioJet jsem to musel vyzkoušet. Tudíž OKAMŽITĚ, již při návratu z oslav narozenin Vlaknetů, jsem se s mojí asistentkou č. 1 JANIČKOU přesunul z Ostravy hl. n. do Pardubic JAKO LORD! To bylo NĚCO! Na vlastní kůži jsem si vyzkoušel ale také NEDOMYŠLENOST ČD vůči svému konkurentovi - p. Radimu Jančurovi - když za naše bezpečné povrchové převedení NAUČTOVALY 4.000,- Kč. Pokládám to za totální parazitizmus a zneužívání dominantního postavení ČD s ČSSD na železnicích v ČR! Na vysvětlenou: před vyjetím Jančury na koleje, v té době čerstvý hejtman Pardubic & přilehlých latifundií Radko Martínek, z nás VŠECH SI DĚLAL ŠOUFKY tvrdíc, že 12 je nesrovnatelně méně 6 a že Jančura s tím jeho obstarožním motoráčkem lidi dopravovat nemůže; že na koleje NEVYJEDE. Kde je onen "čéesďák" Martínek DNES a kam až jezdí a JAK P-an Jančura!!! Ale to je rozdíl mezi oranžovými kecálisty a schopným podnikatelem. Jeden politicky slibuje a znásilňuje své voliče; druhý vozí lidi LUXUSNĚ.

       Nebylo to ale ono; bylo to příliš rychlé, abych si vychutnal TEN K O M F O R T; tu vstřícnost a ochotu slečen STEWARDEK ten Vlak s velkým V. Tudíž za pár týdnů po smrti Janky (přátelé z Vlaknetů nás znali) jsem si vyzkoušel CELOU TRAŤ Žilina - Praha. No

to bylo NĚCO! Na www.regiojet.cz/cs/index.html jsem si vybral to nejlepší místo - RELAX: Neuvědomil jsem ale, že moje proporce jsou NADMĚRNÉ. V Žiline, při nástupu do vagónu - HRŮZA!! Moje tělo se do křesla ni žádného v RELAXU nevešlo. Teď. BABO RAĎ! PO cca 3´ poradě mi P-an Steward nabídl místo v posledním vagónu: STANDARD. SAMI MNE PŘESTĚHOVALI, tašky, chodítko, etc.; já pouze se svou hůlkou. Rozdíl ve vozech viz: www.regiojet.cz/cs/sluzby/ . Do dneška nevím, zda jsem jim vůbec poděkoval za pomoc u ČSD do té doby neslýchanou - nevídanou!! To navíc se mi omluvil za "personál" žst. ŽILINA, nemohouc mi přinést objednané jídlo. Znaje MNOHÉ tzv. Dělníky ČSD z dob, když sám jsem MUSEL být jedním z nich, mne to bylo jasné - byli vykradeni! Vzal jsem -pochopitelně - za vděk i sladké snídani. Hlad jsem měl jak herec! Je nasnadě, že jakmile co jen trochu mohu: svůj program si přizpůsobím tak, abych mohl jet OPĚT s RegioJet.cz! Pozor to není RegioJet.sk!! Rád mám na delší cesty pohodlí. Tak vznikl PROBLÉM a já si mohl vybírat. V o prázdninách to vyhrávaly ČD-JLV; (Liberec-US-HN;) Praha - Bratislava – KE (HN); Praha-Zvolen-(Brezno/ Jesenské). Jinak kdykoli jsem někam chtěl: „Žluťásek“ VEDE!! 

       Samozřejmě, že jsem nevynechal ani trať Bratislava - Komárno. Ta je ale již s regiojet.sk/sk/ je úplně jiná kapitola. Tohle je osobní vlak "po svojom; za svoje; na svojom" ŽEL! Snad i zdejší zaměstnankyně pochopí, co je to služba cestující veřejnosti. PROBUDÍ SE do XXI. století. Ale o tom jindy a jinde. Teď jedu via ZA po pod Tatry, KE do žst. Humenné - Stakčín.

      Před pár dny jsem zjistil, že "de luxe tramway" Leo - expres míní následovat "mého" Žluťáska" na Slovač. Dočetl jsem se to na: ekonomika.idnes.cz/leo-express-zvazuje-linku-do-kosic-dtb-/eko-doprava.aspx?c=A140303_174403_eko-doprava_suj . Holt ČR je schoným podnikatelům malá. A JÁ BUDU MÍT PROBLÉM: pohodlí, nebo "rýchla električka" Praha - Košice a späť! Baba - RAĎ. Viď aj: www.le.cz/ ; aj : www.transport.sk/spravy/zeleznicna-doprava/6722-rychliky-leo-express-mozno-budu-premavat-z-prahy-do-kosic.html  ; mám za to ale, že Vám je to jasné... BABO RAĎ!

      KDYSI - před mnoha léty - desetiletími (?) - řekl a před pár týdny OPĚT POTVRDIL - ve svém pořadu: www.barrandov.tv/volejte-zeleznemu že MÁME MOŽNOST SI VYBRAT v TV vysílání. Teď dokonce i v železniční dopravě. Takže: pojedeme tramvají (električkou) z Prahy (Žiliny) popod Tatry do Košic a dál?

Pavel Ján Buvala.

 

 

—————

Zpět



Tvorba www stránek zdarma Webnode