SOUČASNOST

Kam a za kolik v ČR v r. 2013:  POROVNÁNÍ tarifů vlaků.docx (31,9 kB)

Kalendár nostalgie ŽSR pre rok 2013Kalendár nostalgie VVÚŽ MDC pre rok 2013 

www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4816-Kalendar-nostalgie-ZSR-pre-rok-2013/

 $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4810-S-RegioJetom-z-Martina-cestoval-ako-prvy-reporter-VLAKYNET/

S RegioJetom z Martina cestoval ako prvý reportér VLAKY.NET

Ještě můžeme na všechny tratě; přes prázdniny JEDEME!! U sousedů téměř GRÁTIS!

Slovak - sieťové lístky na leto info ZSSK od: 24.05.2012

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) pripravila od 1. júla do 31. augusta 2012 pre držiteľov preukazov JUNIOR RAILPLUS EURO<26, KLASIK RAILPLUS, SENIOR RAILPLUS a pre držiteľov žiackych preukazov platných na ZSSK letnú akciovú ponuku na neobmedzené cestovanie vlakmi ZSSK počas 31 dní.
Využiť túto atraktívnu ponuku je naozaj jednoduché. Stačí, ak si dokúpite ešte sieťový cestovný lístok  - SLOVAK JUNIOR k preukazu JUNIOR RAILPLUS EURO<26, SLOVAK KLASIK k preukazu KLASIK RAILPLUS, SLOVAK SENIOR k preukazu SENIOR RAILPLUS, či SLOVAK ŠTUDENT k žiackemu preukazu, ktorý je platný na ZSSK (podľa Prepravného poriadku  ZSSK).
Predaj sieťových mesačných cestovných lístkov trvá od 1. júna do 31. augusta 2012.
Ponuky neplatia vo vlakoch súkromného dopravcu RegioJet.
Držitelia preukazov JUNIOR RAILPLUS EURO<26, KLASIK RAILPLUS a SENIOR RAILLPLUS môžu okrem zákazníckych ponúk na letnú sezónu 2012 využiť aj ďalšie bonusy navyše, ak využijú služby našich zmluvných partnerov.
 

SLOVAK SENIOR

Ponuka je určená pre cestujúcich vo veku nad 60 rokov, ktorí majú platný preukaz SENIOR RAILPLUS. Ak tento sieťový cestovný lístok žiada zákazník bez preukazu, podmienkou je aj zakúpenie preukazu SENIOR RAILPLUS.
SLOVAK SENIOR platí v čase svojej platnosti ako sieťový cestovný lístok na neobmedzený počet ciest v 2. vozňovej triede vo všetkých vlakoch ZSSK, doplatok do 1. vozňovej triedy je možný podľa Prepravného poriadku ZSSK, resp. Prepravného poriadku ZSSK IC (na konkrétny úsek cesty). K sieťovému cestovnému lístku SLOVAK SENIOR nie je potrebné dokupovať žiadne príplatky na vlaky kategórie EC. Do vlakov kategórie IC je potrebné dokúpiť si rezerváciu vo výške 5 EUR/os.
Platnosť a cena : Sieťový cestovný lístok SLOVAK SENIOR platí najviac 31 dní a to od prvého dňa platnosti (vrátane), maximálne však do 24.00 hod. 31. augusta (napríklad cestovný lístok zakúpený 15. 8. 2012 platí do 31. 8. 2012). Sieťový cestovný lístok je neprenosný, viazaný na meno a číslo preukazu. Nepoužitý sieťový cestovný lístok je možné vrátiť najneskôr deň pred prvým dňom platnosti v ktorejkoľvek osobnej pokladnici ZSSK, storno poplatok je 10 % z ceny sieťového lístka.  SLOVAK SENIOR stojí 25 EUR aj s DPH. => 0,8064516129032258 €/ deň!! Ľahostajné či precestujete 1; 10;100; 1000 km denne!!

 

ŽSR ZSSK - Vlaky net   Nostalgiské jazdy.docx (31 kB)  2012.

Jedu vláčkem motoráčkem, z okna fíri pohled do krajiny: www.vlaky.net/tv/video/1373-Mikulassky-HULMAN-Kovosrot-Expres/

*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*>*

V první fázi jsme připraveni zajistit provoz celé poloviny vlaků EC, IC na trase Břeclav – Brno – Praha, a to od prosince 2012. Stát tak ušetří více než 100 milionů Kč ročně, kvalita služeb zásadně vzroste.

29. září 2011

Železniční dopravce RegioJet, člen skupiny Student Agency, odeslal dnes oficiální cestou datové schránky ministerstva dopravy dopis, kterým jasně deklaroval svůj zájem zajistit bez dotací ziskový provoz vlaků kategorií Ex, EC a IC na území České republiky. Stát by díky tomu, že by přestal dotovat zajištění provozu těchto vlaků Českými drahami, ušetřil stovky milionů Kč ročně.

RegioJet by nabídl stejně vysoký standard služeb jako na své první lince Havířov – Ostrava – Olomouc – Praha. Provoz této linky je už po prvních třech dnech od zahájení ziskový; průměrná obsazenost se denně pohybuje přibližně kolem 80 %.

V první fázi je RegioJet připraven zajistit od prosince 2012 provoz celé poloviny vlaků EC, IC (dvouhodinový takt) na trase Břeclav – Brno – Praha. To by pro ministerstvo dopravy okamžitě znamenalo roční přímé úspory více než 100 milionů Kč. RegioJet nepožaduje ani korunu z dotací na převzetí těchto spojů. Jejich ziskové fungování a kvalitní služby zajistíme, jak je zvykem v západní Evropě, bez požadavku na dotace ze státního rozpočtu. Ušetřené peníze je možné pak investovat do zlepšení další infrastruktury – například do dobudování dálniční sítě nebo rekonstrukce silnic a dálnic.

České dráhy opakovaně deklarovaly, že nedokážou zajistit provoz vlaků EC, IC, Ex bez dotací, případně, že to má negativní dopad na kvalitu dalších spojů. RegioJet toto dokáže – což prokazuje i ziskové fungování ostravské linky od prvního dne. Od prosince 2012 je RegioJet připraven zajistit provoz všech vlaků EC, IC v dosavadním rozsahu na trase Břeclav – Brno – Praha a současně zajistit jejich propojení s mezinárodním provozem. RegioJet nepožaduje žádné dotace – jedinou podmínkou je převedení stávajících časových slotů od ČD na RegioJet tak, aby bylo možné zajistit spojení v časech, na které jsou zákazníci zvyklí.

Společnost vede také oficiální jednání s DB Bahn o zajištění provozu vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk namísto ČD, kde předložila DB Bahn nabídku. DB Bahn současně deklarovalo, že se rozhodne do prosince, s kterým partnerem bude na této trase spolupracovat.

Věříme, že se ministerstvo dopravy v době úspor rozhodne ve prospěch úspornější a kvalitnější nabídky služeb. Současně to znamená nutnost vyčkat s finálními rozhodnutími o pořizování rychlovlaků pro ČD na zajištěný business plán a výkony, na které se tato vozidla nasadí. Situace je dnes jiná než před několika měsíci. Na trhu existuje dopravce RegioJet, který je schopen zajistit ziskové provozování vlaků EC, IC, a Ex bez dotací a může převzít stávající provoz zajišťovaný ČD do Německa i na území ČR. Rozhodnutí o pořízení rychlovlaků není do té doby nikterak kryto zajištěnými příjmy.

Že "žlté" vlaky budú jazdiť aj na Slovensku - to je stará, známa vec. Novinkou je, že aj na týchto stránkách sa sem-tam objaví dačo, čo by sa uvítalo aj u nás, na Slovensku. Čo myslíte?

Pavel Ján Buvala

-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-§-

V minulých dnech ZSSK zveřejnily pro naši generaci DOVOLENOU téměř GRÁTIS na ŽSR. No posuďte sami:

SLOVAK SENIOR

Ponuka je určená pre cestujúcich vo veku nad 60 rokov, ktorí majú platný preukaz SENIOR RAILPLUS. Ak sieťový lístok SLOVAK SENIOR žiada zákazník bez preukazu, podmienkou je zakúpenie aj preukazu SENIOR RAILPLUS.
SLOVAK SENIOR platí v čase svojej platnosti  ako sieťový cestovný lístok na neobmedzený počet ciest v 2. vozňovej triede (doplatok do 1. vozňovej triedy na konkrétnu trasu je možný podľa Prepravného poriadku ZSSK) vo všetkých vlakoch ZSSK a tiež vo vlakoch TEŽ, OŽ a TREŽ. K sieťovému cestovnému lístku SLOVAK SENIOR nie je potrebné kupovať príplatok na vlaky EC a IC. Miestenky, lôžkové a ležadlové lístky sa platia v plnej výške.
Platnosť a cena
Sieťový cestovný lístok SLOVAK SENIOR platí 31 dní a to od prvého dňa platnosti (vrátane), maximálne však do 24.00 h 31. augusta 2010 (napríklad cestovný lístok zakúpený 15. augusta už platí len do 31. augusta 2010).
Sieťové cestovné lístky SLOVAK SENIOR si môžu držitelia preukazu SENIOR RAILPLUS kúpiť vo všetkých pokladniciach vybavených systémom komplexného vybavenia cestujúcich.
Cestujúci na sieťovom cestovnom lístku uvedie svoje meno a číslo preukazu SENIOR.
Nepoužitý sieťový cestovný lístok je možné vrátiť najneskôr deň pred prvým dňom platnosti v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, storno poplatok je 10 % z ceny sieťového lístka.
SLOVAK SENIOR  stojí 18 EUR.slovensko_trate.pdf (38,7 kB)

 POZVÁNKA na 1. dôchodcovsko - vlakneťácku živánsku.pdf (319,8 kB)

Novinky na ČD po 12.XII.2010

Novinky v Jízním řádu ČD po 12.XI.2010 DÁLKOVÁ DOPRAVA.doc (62,5 kB)

Mezistatni doprava jř čd 2011_2011.doc (70 kB)


SOUČASNOSTÍ žijeme

11.04.2012 05:24

V lete na zboj sa dáme ... ZBOJSKÁ nás privíta!

Už je to tady; už je to tu!! www.youtube.com/watch?v=x_41yT3YeYk sa ozval; spomienky prišli! Samozrejme to bol Internet čo ma vracia!! Našiel som si stránku www.zbojska.sk a nič ma nezdrží! Od zeleznicnej zastavky Zbojska na trati Brezno - Tisovec - Jesenské treba výjsť na...

—————

01.10.2011 05:32

Žlutý vlak Jančurův po všech tratích?

—————

27.08.2011 23:42

Ostře sledovaný žlutý vlak

Autor: Jakub Vyskočil; www.vlaky.net   Dne 25.8.2011 vyjel první ne zcela oficiální vlak společnosti RegioJet společnosti Student Agency majitele Radima Jančury. A naše stránky u toho samozdřejmě nesměly chybět . Vlak jel po trase Opava východ - Ostrava-Svinov - Olomouc - Zábřeh na Moravě...

—————

07.01.2011 03:16

Cheb - Žilina - Košice

18:13 R 441 Excelsior Cheb » Košice   ...

—————

05.01.2011 04:55

Cheb - Banská Bystrica - přímo

R 441 Excelsior /477/811  České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113 přímý vůz;ze stanice Praha hl.n. (odj. 0:04) vlak EN 477; Bratislava hl.st. (odj. 6:37) vlak R...

—————

09.12.2010 07:53

Ze Sudet přes Sasko so Sudet a zpět

Po 12. XII. 2010 opět se bude jezdit přes Německo do Česka; ale také levněji k moři ( ne píva...) . Podrobnosti postupně. Zatím alespoň těchto pár podkladů:  6.12. avíz zkušební jízda vlakem Trilex Liberec - Žitava.doc (71,5 kB) 20101201_TLX_Eröffnungsfahrplan.pdf (179 kB) Jsem zvědav, kolik...

—————

—————